خاطرات کاغذی

فیل خوبی باش

ببینید | خاطرات کاغذی | جیمبو

کد خبر: ۱۳۹۵۱۰۴
نویسنده مریم فلاح

هواپیمای سخنگوی کوچکی که در اصل قرار بوده جامبوجت شود،منتهی چون طراحش فرق بین سانتیمتر و اینچ را نمی دانسته، قد و قواره اش کوچک شد ومجبور شدند آن را به نصف قیمت به فرودگاه لندن بفروشند. هر چند شکل و شمایل هواپیمای تازه تولید متفاوت از جامبوجت بوئینگ ۷۴۷ بود اما لقب این هواپیما را به یدک می‌کشید. وقتی اسم این کارتون به گوشمان می‌رسد، تصاویر تیتراژ کارتون با موسیقی به یاد ماندنی اش در ذهنمان تداعی می‌شود.در حالی که جیمبو در حال گذر از مزارع است، گوسفندها، گاوها،کشاورزان و حتی جوجه کلاغ‌‌ها یک صدا فریاد می‌زنند: " جیمبو". به فرودگاه که می‌رسد به علت پرواز در ارتفاع کم وسرعت زیاد، شیشه‌های برج مراقبت می‌شکند و مسئول برج فریاد می‌زند: "جیمبوووو...آآ..."
داستان در فضای باند فرودگاه و در کنار دیگر شخصیت‌های شیرین کارتون می‌گذشت. تامی(کامیون دو کابینه)،کلود(ماشین آذوقه)،آماندا(ماشین مسافری)،فیل(ماشین سوخت)،سامی(پلکان)هری(هلی کوپتر) و رئیس فرودگاه که در هیچ موردی با جیمبو تفاهم نداشت.
این کارتون انگلیسی (با نام اصلی: Jimbo and the Jet-Set) سال 1987 در کمپانی پیتر مداکس به کارگردانی “کیت لرنر” ساخته شد.خالقان موسیقی جذاب کارتون “راجر گرینوی” ترانه‌سرای مشهورانگلیسی وپسرش"گوین گرینوی” آهنگساز و رهبر ارکستر هستند.

تعداد بازدید : 14
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها